tisdag 26 mars 2013

Q/A

Fick en liten kommentar häromdan som jag tänkte svara på, svarar här i bloggen om det är någon som undrar samma:


hej. 
Jag vet inte om min kommentar kom fram eller inte ( kom den fram så ber jag om ursäkt, hehe)

Jag skulle bara vilja veta vad du pluggar, om du åkte dit själv eller med någon kompis? :) Tycker du att SMC är bra?

Jag har själv funderat på att börja studera där, men kollar just nu runt & frågar folk som pluggat/pluggar där om vad dom tycker:)

Tacksam för svar!

/www.nattstad.se/Mikaela.Stenmark

Svar: Hej :)

Jag pluggar just nu bara random classes som Engelska, Media och Art, jag har inget speciellt major så jag läser typ "liberal arts". Jag tycker att SMC är helt okej, och den en bra början på en längre utbildning här i USA men själva kvalitén på skolan är sådär. Jag kommer bara läsa denna terminen och sen inte fortsätta pga. att jag inte har ett major och det blir för dyrt för att bara läsa random classes. Men är på jakt efter jobb för att kunna stanna. Förra terminen hade jag två fashion kurser och dom älskade jag. Men jag kan definitivt rekommendera skolan för det är ett jätte bra sätt att komma hit till Los Angeles på, och som sagt är man seriös  och verkligen vill satsa på en utbildning här så är skolan jätte bra. 

Jag åkte hit typ själv, jag var från början själv med ansökningar och allt, sen gick jag in på en sida, Studentum.se där många som också skulle plugga på skolan skriver, och där hittade jag Frida som skulle dit samtidigt så vi började maila och bestämde oss för att bli roomies. Vi träffades i Sverige två gånger innan vi åkte hit och vi funkade jätte bra ihop direkt. Mina två andra roomies som jag hade förra terminen hittade vi också på internet :) 

Rekommenderar dig verkligen att åka hit och studera, du hade inte ångrat dig. Los Angeles är världens bästa stad :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar